Multichannel

Met multichannel data kun je eenvoudig rapporteren over verschillende (advertentie) kanalen bij elkaar. Bijvoorbeeld over de som van alle advertentiekosten versus de som van alle transacties en omzet.  Dit kan eenvoudig worden geconfigureerd in het ControlCenter. Neem contact met ons op als je multichannel wilt activeren voor cervinoboard of cervinodata.

Multichannel advertentie dashboard

Dit multichannel advertentie dashboard werkt op basis van cervinodata en toont de resultaten van Adwords, Facebook Ads, Adform, BING Ads, LinkedIn Ads én Google Analytics in één overzicht. Tevens kunnen doelstellingen of benchmark gegevens worden toegevoegd om te zien hoe je scoort ten opzichte van de gestelde doelen. Bekijk hier meer voorbeelden van onze dashboard templates. Het dashboard is gebouwd met Klipfolio

 

See the live demo of the multi-channel dashboard here

Multichannel advertising tab built with Klipfolio

Gebruikte features

Om multichannel mogelijk te maken wordt gebruik gemaakt van verschillende intelligente functies:

  • Opslag van data. We slaan de data op in onze veilige servers, zodat we de data kunnen samenvoegen voordat het naar een data set of dashboard wordt gestuurd.
  • Campagne groepen. Deze functie maakt het mogelijk om vanuit verschillende (advertentie) kanalen zoals Adwords, Adform, Facebook Ads en meer, specifieke campagnes te selecteren.
  • Google Analytics koppeling. Met behulp van UTM campagne namen kan geselecteerd worden welke transacties en omzetten moeten worden meegenomen en welke niet.
  • Targets & Benchmarks. Voeg het budget toe aan de dataset of het dashboard om de uitgaven te vergelijken met het budget. En vergelijk de doelstellingen met de behaalde resultaten.
  • Meerdere accounts. Het is mogelijk om meerdere Adwords accounts en/of andere kanalen van een klant te combineren tot één data set of dashboard.

Hoe het werkt

Hieronder wordt in stappen aangegeven hoe het maken van een multichannel dataset of dashboard werkt.

Stap 1: een nieuwe campagne toevoegen

Voor klanten met multichannel enabled is het heel eenvoudig om een multichannel campagne toe te voegen. Klik op "Nieuwe campagne toevoegen".

multichannel campagne overzicht

Stap 2: Kanalen kiezen

Geef de campagne een naam en voeg een start-en einddatum toe. Kies vervolgens welke kanalen moeten worden toegevoegd aan de multichannel campagne. Het is ook mogelijk om meerdere accounts te combineren. Indien gewenst kan een automatisch filter worden geactiveerd. Dat zorgt ervoor dat campagnes met een bepaalde tekst in de campagnenaam automatisch worden toegevoegd.

Multichannel campagnegroepen

Stap 3: Campagnes per kanaal kiezen

Voor elk kanaal kan precies worden aangegeven welke campagnes er moeten worden opgenomen in de multichannel campagne. Ook kan voor Google Analytics worden aangegeven voor welke UTM campagne naam of namen resultaten (zoals transacties en omzet) moet worden meegenomen.

multichannel campagnes kiezen

Stap 4: Voeg budget en doelstellingen toe

Indien gewenst kan per multichannel campagne ook een (maand)budget worden opgegeven en kunnen doelstellingen worden bepaald. Deze worden dan meegenomen in de data set of worden getoond in het dashboard. De handige rekenhulp maakt het heel eenvoudig om totale doelstellingen te verdelen over de maand of om snel een vast maandbudget in te vullen.

Multichannel budget toevoegen

Stap 5: Gebruik als data set of dashboard

De zojuist aangemaakte campagne kan vervolgens beschikbaar worden gemaakt als data set (via www.cervinodata.com) of als dropdown in een multichannel dashboard (via www.cervinoboard.com. Bekijk hier enkele multichannel dashboards). Het is eenvoudig om de data set te gebruiken in Google Data Studio of Klipfolio

In case you have any further questions.