Klipfolio metrics klips beta programma

Als een van de toonaangevende Klipfolio partners in Europa is Cervino Marketing uitgenodigd voor het Klipfolio metrics klips beta programma. Daarin wordt een nieuwe manier uitgetest om data te visualiseren in Klipfolio. Hoewel hier nog niks over gecommuniceerd mag worden kan wel worden gezegd dat het bouwen van dashboards nog eenvoudiger is geworden.

  • Met name de manier waarop met de dimensie tijd wordt omgegaan (dag, maand, jaar, enz) is bijzonder handig.
  • Ook de eenvoud waarmee grafieken kunnen worden aangepast werkt zelfs in beta al erg prettig
  • Tot slot is het nog eenvoudiger geworden om data te groeperen (bijv. per default channel group, per account, etc)

Om ervoor te zorgen dat Klipfolio gebruikers nog eenvoudiger gebruik kunnen maken van hun data in Klipfolio is Cervino Marketing in gesprek met het Klipfolio integratie team. De huidige Cervinodata Klipfolio koppeling is een eerste versie van de koppeling (zie hier), maar er wordt gewerkt aan een uitgebreidere versie.

De voordelen voor de huidige (en toekomstige Cervinodata) koppeling is dat deze op een eenvoudige manier bestanden samenvoegt en als één bestand in Klipfolio stopt. Denk hierbij aan:

  • Alle websites bij elkaar (bijv. alle sessies van het gehele jaar, per dag, per device type, van al je websites)
  • Meerdere advertentieplatformen bij elkaar in een bestand (Bijv. alle kosten van Adwords, Facebook Ads, BING Ads, LinkedIn Ads)

Het is op dit moment nog onduidelijk wanneer de Klipfolio metrics klips beta wordt omgezet en voor iedereen toegankelijk is. Volg de blogs of schrijf je in voor de nieuwsbrief om hiervan op de hoogte te worden gehouden.